nieuwe avonturen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sanne Daniëlle - WaarBenJij.nu nieuwe avonturen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sanne Daniëlle - WaarBenJij.nu

nieuwe avonturen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Januari 2013 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd maar hier is weer een nieuw reisverslag van ons! De afgelopen weken hebben we weer veel mooie dingen gezien. Om te beginnen bij de outback. Wat een geweldig maar vooral heet avontuur was dat. Iedere ochtend om 5u klaar staan om naar de zonsopgang te gaan kijken. Na de mooie zonsopgang gingen we iedere dag, op zijn minst, 3uur hiken. Meestal van 7 tot 10u s ochtends, maar om 9u sochtends was het al niet om uit te houden omdat het zo ontzettend heet was zo'n 35 graden al. In de middag reden we vaak naar de volgende bestemming. Als eerste hebben we uluru gezien een grote berg/ steen midden in een open vlakte. Uluru is de bekendste berg van de outback in australië. Hierna zijn we naar kata tjuta geweest en als laatste naar the grand canyon. Allemaal erg mooie natuur verschijnselendie ontzettend indrukwekkend waren. Op dag 3 zijn we naar coober pedy geweest. Dit is een stadje dat voornamelijk onder de grond zit. Hier zijn we naar een opalmine geweest en hebben we onder de grond geslapen. Dit was echt heerlijk want ondergronds was het ongeveer 25 graden terwijl het buiten niet kouder werd dan 27 graden. De andere dagen hebben we in de buitenlucht geslapen in een swag. Voor degene die niet weten wat een swag is bestaat er google ;). Na 6 dagen zat onze tour in de outback erop en waren we erg moe. In alice springs hebben we een nacht geslapen en de dag erop zijn we naar cairns gevlogen. Op kerstavond kwamen we aan in onze accommodatie in cairns waar onze reisvriend rico al op ons zat te wachten met een super leuk kerstpakket. Dit hadden onze ouders met rico geregeld, super leuk! In cairns hebben we ongeveer twee weken gezeten en daar hebben we vooral gerelaxt bij de lagoon aan zee. Overdag lekker zonnen en zwemmen en savonds bbqen in het park! Een dag zijn we naar het regenwoud geweest en een dag zijn we gaan snorkelen en daniëlle heeft gedoken. Het snorkelen en duiken was super mooi geweest. We hebben veel koraal gezien en veel verschillende vissen. De grootste die we gezien hebben was de Maori wrasse die vis was ongeveer net zo groot al ons zelf, echt super gaaf! Na cairns zijn we naar airlie beach geweest waar we een 3 daagse tour hebben gedaan naar de whitsundays met zijn 3en. Hier hebben we weer prachtige natuur gezien, echt onvoorstelbaar. We zeilde tussen de eilanden door en zagen mooie vogels, vissen en stranden. Het mooiste wat we daar hebben gezien was whitehaven beach. Dit was een helder wit strand met een heldere blauwe zee. Hier hebben we tussen de stingers (pijlstaartroggen) gezwommen en hebben we een baby haai gezien echt amazing! Nu zijn we in bundaberg en morgen gaan we naar de reuze schildpadden kijken die in deze periode van het jaar eieren leggen op het strand! Tot zover weer onze update en tot de volgende keer!

Liefs daniëlle en sanne

• 13 Januari 2013 - 09:28

Pauline:

Weer een mooi reisverslag meiden :) De fotos van de reuzeschildpadden zie ik graag op FB verschijnen;) Dikke kuss!

• 13 Januari 2013 - 13:00

(tante) Maria En Bastiaan:

Goed bezig dames!

Groetjes Tante Maria en Bastiaan

• 14 Januari 2013 - 22:32

Hanny Roosen:

Hallo Sanne & Danielle.
    Jullie hebben wel een leuke vakantie,
    en mooi weer dat is hier anders.
    Geniet ervan en tot ziens.
    Groetjes Leo & Hanny Roosen

• 16 Januari 2013 - 09:52

Lieke (Duinhoeve):

Hallo Sanne en Danielle,

Weer een leuk verslag. Ik had al Whatsapp-jes van Sanne gekregen, maar dit is weer erg leuk om te lezen. Veel plezier!

• 28 Januari 2013 - 08:03

Borg:

Whauw wat een avontuur. Gaaf zeg!